JiKa Aku BuKAN UnTUkMU,BiaRkaN AKu pErGi..UsAh Kau HadIR BerSama BaYaNgMU...

Monday, February 14, 2011

aku jatuh CHINTA...

well,setelah sekian lama akhirnya aku update jugak blog aku..kali ni aku nk selitkan degan isi kandungan forum aku jatuh chinta yang diadakn di MSU(management and science university).ahli panel dia agak tersohor jugak ust Hasbi abd rahman ngan ust Pahrol Juoi(ust ni ada terbitkan buku,agak glamer la) n the best part is pengerusi dia adlah encik Arif Afanddi...hehehe(aku igt nama u sbb u ni menggelikan urat perut i,uhuks_)..ok,berbalik pada isi kndungan forum tersebut..

semua makhluk hatta jin,haiwan,tumbuhan dikurniakan perasaan cinta,tapi apa yang membezakan dengan manusia adalah AKAl..manusia ada AKAL untuk memilih cinta yang INDAH atau cinta yang HODOH.cinta yang INDAH adalah anugerah ALLAH SWT yakni cinta yang akan kembali ke syurga.cinta yang HODOH??cinta yang berlandaskan hawa nafsu semata2.yang mendorong seseorang melakukan zina yakni cinta yang menyebbkan seseorang masuk ke dalam neraka.

mereka yang tak suka cinta mengatakan cinta sebagai suatu TANGGUNGJAWAB...
mereka yang tak miliki cinta mengatakan cinta sebagai suatu IMPIAN....
mereka yang ada cinta mengatakan cinta sebagai suatu TAKDIR...

CINTA MAKANAN HATI.seperti,fitrahnya kita cintakan makanan.kita suka makan.tapi makanan datang dengan peraturan.kita dilarang makan makanan manis hatta makanan masin yg mana akan memudharatkan kesihatan.sama seperti cinta,cinta ada peraturan.dimana peraturan itu bukan merupakan sekatan tapi berfungsi sebagai KAWALAN.

I LOVE YOU---->maksudnya....saya ingin menanggung awak,melindungi awak hatta memimpin awak,
jangan terpedaya dengan cinta fatamorgana,cinta yang nampak INDAH dari jauh tapi hakikatnya NOTHING.....

cinta MEMBERI bukan MENERIMA..
Cintai ORANG YANG MENCINTAI bukan ORANG YANG DICINTAI
kalau kita nak MENCINTAI kita mesti DICINTAI
mcammana nak DICINTAI???do the goods buddy!!

barangsiapa yang MUDAH JATUH CINTA,maka dia merupakan orang yang TIDAK CINTA AKAN DIRINYA SENDIRI..

seseorang TIDAK BOLEH MENCINTAI orang lain jika dia tidak MENCINTAI DIRINYA SENDIRI
seseorang TIDAK BOLEH MENCINTAI dirinya sendiri jika dia tidak MENCINTAI ALLAH SWT.

if ditakdirkan kita jatuh cinta,then ask yourself...APA SEBAB AKU JATUH CINTA PADANYA???
BOLEHKAH AKU JATUH CINTA PADANYA???
then if ur answer is NO....better kita menahan diri kita.menahan sebuah cinta adalah satu [perjuangan..
DAHULUKAN CITA-CITA daripada CINTA
biarkan cinta kita BERTASBIH...jangan kita BERTASBIH CINTA...

wallahua'lam...

2 comments:

Yuyu said...

perghhh ceramah semalam dah boleh buat entry....=)
syabasss!!!

simplest_anik said...

haha...ni la kelebihan orang tak tidow time ustaz bg ceramah...hehehehhee

Post a Comment