JiKa Aku BuKAN UnTUkMU,BiaRkaN AKu pErGi..UsAh Kau HadIR BerSama BaYaNgMU...

Wednesday, September 22, 2010

salam aidilfitri 2010

salam syawal....well,this year we've celebrate raya on friday,10 september 2010.




this year i seriously don't feel the fun of celebrating raya..many things occured.n this effect my enjoyable eve a lots.....but still i want to share my experience of this 'enjoyable'eve with u all...




lets start with ...salam aidilfitri to all(again....huhu)...maaf zahir batin..









banyak sebab rayer tahun nis aku tak rase seronok macam tahun yg lepas-lepas.ehmmm..antaranya:





  • awal-awal lagi aku telah 'dikecim' atau diprank oleh kakak ku..beliau dengan tiada rasa bersalah telah menyatakan bahawa beliau membeli tiket 9hb.yakni sehari sebelum raya.n the ticket is at 3 pm which means we will arrive bandar gua musang at night.so,malam raya aku still dalam bas.huhu..beliau memberitahu telah membeli tiket tersebut semasa saya sedang berseronok melancong di pulau pangkor.memang spoiled mood.nasi baik aritu adalah hari terakhir aku disana.but still on my way back,in bus i means...i cant stop thinking about this.i call my mother in the bus.ahh,rupanya ma pom sama jer.awal-awal dah pakat ngan akak aku untuk kecim aku....how's so much that,aku ingin bukak puasa bersama keluarga.sehari pom cukupla.but...this year i thought that i unable to..hancur hati aku..luluh...memang mood raya aku tkde..its totally gone.well,actually aku balik 3 hari lbih awal.means 7hb.petang tu aku dah smpai bndar gua musang.but,when i've been told that its only a prank,my mood to beraya dah banyak hilang dah.it's gone.gone.











this is not the ikhlas senyuman..okay...
  • ehm..nak dijadikan lagi tak best,baju kurung aku yakni baju raya aku tak siap dijahit manik.so,aku terpaksa skip solat sunat hari raya semata-mata untuk siapkan baju aku..lau tak...tak beraya la eden..sebenarnya,salah aku jugak,aku tangguh-tangguhkan menjahit.kononnya nk tunggu ilham datang dulu.baru bulih menghasilkan jahitan yang cantik..uhuks,seni tengkorak aku..tapi nasib baik baju-baju akak,ma n adik pompuan aku selamat disiapkan on time.well,afdal mendahulukan org lain...see,aku baik kan?hehehehe..(kembang hidum)

sori...tak ble nak besarkan pic ni..tapi at least u can see my handmade...kalau ble zoom lagi chomel tu..
  • malam raya,aku tiada di kampung.biasanya malam raya kami anak2 dara akan kemaskan rumah.mak cik2 masak kat dapur.hehehehe.buat ketupat bersama nenda tersayang.even aku tak berapa cekap menhasilkan satu ketupat yg kemas,dan hanya duduk menemani sahaja,tp aku bangga kerana berjaya menghabiskan beberapa piring pulut sementelah menunggu orang2 berpengalaman mnbuat ketupat...but...this year i cant do all these things..
  • raya kedua,aku duk kat umah jer..tak g beraya kat mana2 pom.my eyes having a infection..agak teruk juga.sepagi aku berendam air mata.nak g bilik air pom,adik pompuan aku yg pimpin..petang dah ok even masih merah.at least it better.well,can't blame anyone..aku yg salah.malam tu aku tak bukak lense n tido dgn lenanya ala-ala baby gtu.badget nk bangun pulak bukak,but terjenero(tertido) sampai subuh.
  • raya keempat,aku pegi beraya di perasu.konvoi motor ramai2.bestla jugak.lame tak jumpa kawan2.yapeaz,PG,kiki,epul,zatty,nisa,za n cda,the rest tk ble nk ikut.bnyak gak r umah kami lawati.but...mase nk balik tu,nk dijadikan cerita,motor aku pancit tgh jalan...nasib baik dah sampai cabang chiku 01,lau tak..tak tahulaa....perasu ngan chiku bukannya dekat...but,the best part is my abah doesnt scold me...hehe..maybe sebb aku da besar kut.nk pegi mane pom dia dh tak risau dos...ah..i'm getting older..

actually,bnyak ag yg nak cite,tp dah penat r.len kali plak..beres...










0 comments:

Post a Comment