JiKa Aku BuKAN UnTUkMU,BiaRkaN AKu pErGi..UsAh Kau HadIR BerSama BaYaNgMU...

Monday, September 27, 2010

MeNaBung aMaLan MuLia

savings is a great habits. i love....aku suka.menyukai.sangat suka mengumpul tabung.menabung itu hanya dlakukan bila terdapat fulus sahaja.even so,at least i have the bankies....hahaa..

tabung atau dalam bahasa kelantan is called 'celen'.you should prounounce 'ce' as 'ce' in cendol word. teringat masa kecik=kecik dulu,celen aku dalam buluh.paku kat dinding.ia adalah salah satu usaha abah aku untuk mmupuk semangat menabung dikalangan anak-anak..hehhe..but its failed..mungkin sebab tabung buluh yang abah buat tu tak cantik lansung dan tak menarik minat aku untuk memasukkan duit saku ku didalamnya.aku rela menghabiskan duit saku ku di kedai kak yah nawi..hehehe..

but as i'm growing older...many gave me tabung as a present.maybe sebab diorang nampak aku seorang yng boros n mengharapkan hadiah tabung ini dapat menyedarkan aku...thanks you all.

this cutie telah diberi oleh kakak tempat aku kerja partime dulu..as a farewell present. aku berhenti sebab dapat tawaran sambung pelajaran in DMLT-KKM.thanks kak,aku sangat suka...

this frogie is given by my ex-BF.ini pom setelah aku merengek-rengek ala-ala baby yg chumil.lau tak....memang tak dapat...hehehe...thanks...ini kenangan awak yg ada pada saya...sori sebab kita tak lama mcm yg kita rancang. jika saya dapat putar waktu saya harap kita dapat mulakan balik dengan sebetulnya CINTA...adussss...jiwang.,...hehehe


well...this labu is from someone special.special for me.me ordinary for him...hahaha..whatever it is..thanks...i tak sangka u bagi i present as my reward.layanan i kat u adalah ikhlas.tulus dalam hati saya.saya tk perlukan reward.tp dah u bg..i amek aje...hehehe
just love the colour n the design..i dont know wheater u pilih ke mak we u yg pilih..but still,i love it.


as this labu is coming from someone special,so i decide to make it special..i make it not just as a hiasan but as one of my tabung...what make it special about this is,i only put rm5 not in it...green for the green..so hanya warna hijau diterima.....




and...this is all my tabung collection...the middle one is the most i love right now...

0 comments:

Post a Comment