JiKa Aku BuKAN UnTUkMU,BiaRkaN AKu pErGi..UsAh Kau HadIR BerSama BaYaNgMU...

Wednesday, August 18, 2010

kAmPong Aku.....

kenangan aku berambut pendek....tapi ttp ayu
seeehhh.....ahaks...lucu berasyoo...

tali air kat belakang tu r aku cari etok..n kna
lintah...pacat tak yah cakap rr...mmg ada dimana2....interested??welcome to my
village....hehe



kampongku...kg serdang muda, pak badol, bachok kelantan.....

it's full of tradisional things...tha wat i like most bout my dearly village.

paddy...thats it...sawah padi..tali air...pacat..lintah...except 4 ular....all i love it...
ingt ag masa kecik2 dulu..aku mandi kt tali air ngan mak dik(my beutipool auntie ever)...bgn tdo terus ajak mak dik g mndi...berkubang smpai k petang....cari etok...(i dont know wat is the standard name for etok,,,its something more alikes to kerang).....balik umah...pacat...lintah melekat kat badan...dulu aku takut gak...mak dik aku la yang tukang buang...nenek aku..HARAM....lagi marah ade r...padan muka..dahla pompuan ..mandi lagi kt tali air..macam jantan..lebih kurang gtu la dia cakap..kna jugak r cubitan manja tus..SAKIT woiii...

sekarang bila da besar..konpem2 la aku tk pegi tali air dah...lau pegi pom aku ajak mak dik aku mancing jer...bukan dapat pom ikan..tp at least ble release tension n test my patience..
bila da besar...mak aku tak bg aku jalan2 sngat...tkut kna umpat kt org rr tuuu..mklumla...anak dia ni cumill..jelitaa..ayuuu..wawahhh...so,kn duk umah jer.....lau nk pegi pom,aku ajak mak dik la peneman...nasib baik aku tk jatuh chenta ngan org kampung aku...lau tk susah rr nk kuar dating...

bila musim ubi tiba......seronot sgt...1,2,3..TARIKKK....haha...maka aku dgn gagahnya mnarik batang ubi kuar dr perut bumi...bukan satu dua...bnyak tuuuu....lau sekali amek ada dlm 2.3 guni...seronok sgt.....mkn time hujan....buat kuewww....acara tarik menarik pokok ubi ni disertai pkcik n mkcik serta mak n atuk i....serta cpupu sepapat juga..memang meriah...sbb tu la aku suka balik kg serdang.....

label : this is my cherita kg part 1




to be continue.........


model kmpong yg tak bertauliah....aku igt masa amek pic ni
aku k mndi pom ag...haha....but still nice is it??

0 comments:

Post a Comment