JiKa Aku BuKAN UnTUkMU,BiaRkaN AKu pErGi..UsAh Kau HadIR BerSama BaYaNgMU...

Tuesday, May 18, 2010

KenaNGaN kOmUtEr

First tIme aku naik KomUter adalah tyme aku mula2 nak daftar kat kolej PTPL shah alam.mase tu ma n abah aku tak hantar aku..diorag sruh aku berdikari..sedik gak..tapi nk wat camner..len kali kut diorang datang.aku n ayoung(kak aku n the only sis i have) jer...mmg canggung gler..mklumlaaa..first tyme tu..nk cucuk tiket pom terkial-kial..bnyak kali gak tersekat...pucat gak...akak aku ni awal2 lagi dah warn aku.."anik,,jgn jadi darat tau..wak malu kak jer..nati lau da sampai jgn g tunggu tiket tu kuar".tp mujur gak aku da dberi warning..so,aku mmg tak tunggu la tiket tu kuar masa passing tu..tapi tyme aku kuar tu...bagasi aku stuck kat palang..myebabkan ksesakan distu..guard kat ctu pom jeling2 daa..maybe dalam kpala diorang tertanya2,,napela budak ni...sekali teringat mmg lucu gak..pengalaman tu kot...

And for the next tyme,,aku da boleh prgi mana2 sndiri..alhamdulillah la..aku rasa aku ni ikut abah aku kot..ble adopt envirment cepat....sesat??bnyak kali..salah naik train??byak kali gak..haha....tkpe2..pngalaman tu..

Penglmn naik komuter pada awal pagi??..aku smpai dari kg kat hentian putra kol 5pg..tarikh??lupa dah.aku naik bas kol 12 lebih dr GM(gua musang..my hometown).sesampainya aku tak pakai spek(disebabkan time tu aku da start gna permata hijrah so aku yakin dgn diri sndiri n berlgak tk nk pakai spek-kononnyer power aku da kurang laa)..end up..ak silap naik train..spatutnya naik train yg ke port klang.tp aku naik train yg mghala k mid valley..lepas 4 station baru aku persn yg aku da silap naik train...so,,tba kat satu station aku turun..suasna gelap ag..awal pagi kut..nk djdikkn certa,,aku sorang jer kat station tu..aku cari guard takder..da strt takoottt...terbyang2 news sal ragut,rogol n bunuh..nk kata aku ni terlalu mnrik smpai org trgn nk buat jaht tu tak la..tp sdikit comel tu ada..hehe..kdt phone??rm 0.00.aku mmg takder kdt(aku jnis yg RQ jer..malas nk masuk..tmbh2 time tgh bulan,,keringg)..lau jadik pe2 kat aku ni...tak tau laa.....aku tawakkal pd tuhan jer..lama gak aku sorang2 kat ctu....then...sorang bdak skolah datang...then pak cik nk g keje.then guard datang..oh god..i'm saved..then..train mai...aku turun kt kl sentral n naik train k port klang...samapai..terus naik cab ker delta..n then tdoo...mlempiaskan ngantuk...bgtulaa citenyer..

0 comments:

Post a Comment